Autószállítás Levél - Kisokos:
Tökéletesen kivilágítva - Hogyan állítsuk be az autó fényszóróját megfelelően?
Amikor éjszakai vezetés közben látóterünk korlátozottá vált, vagy esetleg a szembejövő autóstársaink villognak ránk, a világításunk valószínűleg nem funkcionál rendesen. Sokszor csak az áll a háttérben, hogy a fényszórók nem a megfelelő szögbe vannak beállítva. A túl magasra állított világító berendezések vakítják a többi sofőrt, az alacsony fényirány pedig a saját látómezőnket szűkíti le. Ez sok esetben izzócsere után jelentkezhet, azonban nem muszáj rögtön szerelőhöz rohanni vele.
Pár eszközzel és kis időráfordítással otthon mi magunk is beállíthatjuk a fényszórókat. Szükségünk lesz egy izzókészletre, jelölő festékre vagy akár szalagra, csavarhúzóra, mérőszalagra és egy törölközőre. Kérjünk meg valakit, hogy üljön be az autóba, mivel utas nélkül a lámpák iránya eltérhet a valós használattól.
Mielőtt belekezdenénk a folyamatba, pakoljuk ki az összes felesleges csomagot és ellenőrizzük a keréknyomást.
Első lépéskén álljunk meg 3-5 méterre egy faltól, lehet ez akár garázs, vagy bármilyen kültéri terület. Válasszunk sima és szilárd felületet. Ezután ugráltassuk az autót rátartással, így a felfüggesztés be tud állni alaphelyzetbe. Ellenőrizzük, hogy mindkét fényszóró ugyanakkora távolságra van-e a talajszinttől. Ha nem stimmelnek, akkor sikerült mégis egyenetlen felületre beállnunk, vagy a felfüggesztés nincs jól beállítva. Kapcsoljuk be a világítást és fény fókuszának középpontját jelöljük meg. Maximum 1 méter magasságban lehetnek a jelölések a falon. Most pedig ezeket kell megvizsgálnunk, hogy a talajtól egyenlő távolságra vannak-e. Utána tolassunk 8 métert hátrafelé. Ha az eddigi ellenőrzés során hibát észleltünk, keressük fel a gyári utasítások között az ajánlott beállításokat. A motorháztető felnyitása után tudjuk a karosszéria elülső részén a fényszórók felett a vízszintes és a függőleges állítócsavarokkal állítani a berendezéseket. Az egyik fényszórót takarjuk le, és mindkét lámpaszerkezetet állítsuk be a megjelölt felülethez egyenként. Hazánkban az aszimmetrikus világítás használata miatt a jobb oldali lámpának intenzívebb fényt kell kibocsátania. Zárásképpen induljunk tesztvezetésre újonnan bekalibrált világításunkkal.